º blog º

Kako napraviti logo i vizualni identitet uz minimalne troškove?

Pokretanje vlastitog biznisa je izazovno, pogotovo kada su tvoji resursi ograničeni. Nisu svi odmah u mogućnosti angažirati profesionalnog grafičkog dizajnera ili dizajnericu da im osmisli logotip i ostale vizualne elemente koji čine brend prepoznatljivim (a svi znamo koliko je to bitno!) i zato ti donosim dobre vijesti – dobar branding ne mora značiti veliki trošak. Uz malo kreativnosti i pravih alata, možeš postaviti temelj prepoznatljivog identiteta svog brenda. Ja ću ti dati nekoliko savjeta kako i gdje započeti. Sretno!

1. Upoznaj svog virtualnog asistenta za brendiranje – ChatGPT-a!

Ako si na samom početku i ne znaš od kud krenuti, najbolja besplatna pomoć je umjetna inteligencija. Za ChatGPT si sigurno već čula, a ja ću ti sad dati nekoliko savjeta kako ti on može pomoći.

Prvo moraš sama odgovoriti na pitanja o svom brendu koja će definirati njegov cjelokupni identitet: Koje su tvoje vrijednosti? Tko je tvoja ciljana publika? Koji ton komunikacije koristiš?

Ispričaj gospodinu ChatGPT-u je li tvoj brend ležeran, profesionalan ili odvažan. Piši mu o bojama koje ti se sviđaju, oblicima, stilovima i najbitnije – onome što želiš komunicirati svojim klijentima kroz svoj brend. Na taj način će ti ponuditi ideje koje se savršeno odgovaraju estetici i „glasu” tvog brenda.

2. Pronađi svoju inspiraciju – na Pinterestu!

Ah, Pinterest. To je jedno predivno mjesto prepuno neiscrpne inspiracije koje obavezno moraš posjetiti kako bi prikupila sve ideje za svoj brend. Kreni ovako:

  • pronađi logotipe koji ti se sviđaju,
  • pronađi inspiraciju za paletu boja,
  • pronađi primjere fontova i kombinacije fontova koji ti se sviđaju,
  • pronađi ideje za fotografije ili ilustracije, odnosno oblike koje bi željela koristiti u svojim vizualima.

Sve što ti se sviđa – spremi. Upozorila bih te jedino da sama nećeš moći napraviti i realizirati sve što vidiš tamo jer to su ipak stvari koje su tamo stavili profesionalci, ali ćeš dobiti dobru ideju kojim pravcem želiš krenuti.

3. Definiraj svoj vizualni identitet!

O vizualnom identitetu i njegovoj važnosti pisala sam u ovom blogu, pa ga obavezno pročitaj. Nakon toga si već na pola puta do vrha. Evo nekoliko stranica koje ti mogu u pomoći u definiranju palete boja i odabiru fontova:

  • MyColor.Space – Ovaj alat će ti pomoći stvoriti jedinstvenu paletu boja koja odgovara tvojoj viziji.
  • Khroma – Alat koji će ti pomoći iskombinirati kontraste boja koji odlično izgledaju zajedno.
  • Colormind – Alat koji će ti pomoći pronaći neobične kombinacije boja za svoj brend kako bi se istaknula.
  • FontJoyAlat koji će ti pomoći u potrazi za idealnim fontovima koji se međusobno savršeno nadopunjuju.

Kad odrediš svoje boje i fontove, koristi ih dosljedno u svim aspektima komunikacije – od logotipa do vizuala na društvenim mrežama.

4. Angažiraj svog besplatnog dizajnera – Canvu!

Za Canvu si sigurno isto već čula, a ako tek krećeš sa svojim biznisom, vrijeme je da je isprobaš. Ne trebaš nikakvog prethodnog znanja, samo malo volje da istražiš sve mogućnosti koje ti nudi, a ja ću ti ovdje navesti nekoliko koje će ti pomoći u tvom malom biznisu.

S Canvom možeš izrađivati vizuale za društvene mreže, dizajnirati letke, posjetnice, brošure, etikete… Čak možeš napraviti i jednostavnu web stranicu. Ova platforma nudi mnoštvo predložaka koji mogu izgledati profesionalno uz minimalne izmjene, a uz malo truda možeš stvoriti odlične jedinstvene vizuale. Ovdje čak možeš napraviti i svoj logo!

I za kraj – prednosti i nedostaci

Kao i svaki odabir u svijetu poduzetništva, i ovo ima svoje prednosti i nedostatke.

Pa počnimo s prednostima:

  • Pristupačnost – svi ovi alati dostupni su u besplatnoj verziji ili uz minimalni trošak.
  • Brzina i fleksibilnost – sve možeš napraviti kada i kako želiš, bez čekanja. U nekoliko klikova imaš osnovne vizuale, boje i fontove spremne za korištenje (ako nećeš komplicirati previše, naravno).
  • Učiš nove vještine – kroz korištenje ovih alata možeš točnije definirati kako želiš da tvoj brend izgleda i na koji način želiš komunicirati sa svojim klijentima. Ovo će ti pomoći također kad jednog dana odlučiš angažirati profesionalnog dizajnera.
  • Kontrola – tvoj brend je u tvojim rukama i možeš ga oblikovati prema svojim željama.

Nedostaci:

  • Nestručnost – iako su ovo iznimno korisni alati, moraš znati da ti svejedno nedostaje ta stručnost da sagledaš širu sliku i povežeš sve elemente u jedinstven identitet. Zbog toga je na krajnjem rezultatu vidljiva ta nekoherentnost.
  • Potrošeno vrijeme – iako su svi alati intuitivni i laki za koristiti, ipak ćeš potrošiti dosta vremena na istraživanje tih alata, učenje i testiranje kako bi došla do zadovoljavajućih rezultata.
  • Nedostatak raznolikosti – mnogo ljudi koristi ove alate i predloške koje nude, pa tvoj brend može izgledati kao stotine drugih. Profesionalni dizajner prije svega radi analizu tržišta i konkurencije kako bi te istaknuo u masi.
  • Tehnička ograničenja – besplatni alati nemaju mogućnost prilagodbe složenijih zahtjeva poput stvaranja profesionalnih logotipa, pripreme za tisak ili personaliziranih dizajnerskih rješenja.
taki branding
hoopsi nakit
dianne makeup

Kada angažirati stručnjaka ili stručnjakinju?

Samostalno istraživanje i korištenje ovih alata su odlični za početak, ali za ozbiljniji iskorak u svijetu poduzetništva trebat ćeš pomoć stručnjaka (znat ćeš kada taj trenutak dođe, vjeruj mi). Profesionalni grafički dizajner će osigurati da tvoj brend bude autentičan, jedinstven i dosljedan.

Koliko je bitna dosljednost i što sve dobivaš kada angažiraš stručnjaka (mene, npr.) možeš pročitati u ovom blogu. Ako te pak zanimaju cijene usluga izrada logotipa i vizualnog identiteta – škicni moje usluge i pročitaj ovaj blog. Rado ću ti pomoći kada za to dođe vrijeme jer samo zajedno možemo do vrha!

Jesi li spremna
osvojiti
vrh uspjeha?

...jer oblaci dolaze i odlaze, planine ostaju!