Pokretanje vlastitog biznisa je izazovno, pogotovo kada su tvoji resursi ograničeni. Nisu svi odmah u mogućnosti angažirati profesionalnog grafičkog dizajnera ili dizajnericu da im osmisli logotip i ostale vizualne elemente koji čine brend prepoznatljivim (a svi znamo koliko je to bitno!) i zato ti donosim dobre vijesti – dobar branding ne mora značiti veliki trošak. Uz malo kreativnosti i pravih alata, možeš postaviti temelj prepoznatljivog identiteta svog brenda. Ja ću ti dati nekoliko savjeta kako i gdje započeti. Sretno!
1. Upoznaj svog virtualnog asistenta za brendiranje – ChatGPT-a!
Ako si na samom početku i ne znaš od kud krenuti, najbolja besplatna pomoć je umjetna inteligencija. Za ChatGPT si sigurno već čula, a ja ću ti sad dati nekoliko savjeta kako ti on može pomoći.
Prvo moraš sama odgovoriti na pitanja o svom brendu koja će definirati njegov cjelokupni identitet: Koje su tvoje vrijednosti? Tko je tvoja ciljana publika? Koji ton komunikacije koristiš?
Ispričaj gospodinu ChatGPT-u je li tvoj brend ležeran, profesionalan ili odvažan. Piši mu o bojama koje ti se sviđaju, oblicima, stilovima i najbitnije – onome što želiš komunicirati svojim klijentima kroz svoj brend. Na taj način će ti ponuditi ideje koje se savršeno odgovaraju estetici i „glasu” tvog brenda.

2. Pronađi svoju inspiraciju – na Pinterestu!
Ah, Pinterest. To je jedno predivno mjesto prepuno neiscrpne inspiracije koje obavezno moraš posjetiti kako bi prikupila sve ideje za svoj brend. Kreni ovako:
- pronađi logotipe koji ti se sviđaju,
- pronađi inspiraciju za paletu boja,
- pronađi primjere fontova i kombinacije fontova koji ti se sviđaju,
- pronađi ideje za fotografije ili ilustracije, odnosno oblike koje bi željela koristiti u svojim vizualima.
Sve što ti se sviđa – spremi. Upozorila bih te jedino da sama nećeš moći napraviti i realizirati sve što vidiš tamo jer to su ipak stvari koje su tamo stavili profesionalci, ali ćeš dobiti dobru ideju kojim pravcem želiš krenuti.



3. Definiraj svoj vizualni identitet!
O vizualnom identitetu i njegovoj važnosti pisala sam u ovom blogu, pa ga obavezno pročitaj. Nakon toga si već na pola puta do vrha. Evo nekoliko stranica koje ti mogu u pomoći u definiranju palete boja i odabiru fontova:
- MyColor.Space – Ovaj alat će ti pomoći stvoriti jedinstvenu paletu boja koja odgovara tvojoj viziji.
- Khroma – Alat koji će ti pomoći iskombinirati kontraste boja koji odlično izgledaju zajedno.
- Colormind – Alat koji će ti pomoći pronaći neobične kombinacije boja za svoj brend kako bi se istaknula.
- FontJoy – Alat koji će ti pomoći u potrazi za idealnim fontovima koji se međusobno savršeno nadopunjuju.
Kad odrediš svoje boje i fontove, koristi ih dosljedno u svim aspektima komunikacije – od logotipa do vizuala na društvenim mrežama.
4. Angažiraj svog besplatnog dizajnera – Canvu!
Za Canvu si sigurno isto već čula, a ako tek krećeš sa svojim biznisom, vrijeme je da je isprobaš. Ne trebaš nikakvog prethodnog znanja, samo malo volje da istražiš sve mogućnosti koje ti nudi, a ja ću ti ovdje navesti nekoliko koje će ti pomoći u tvom malom biznisu.
S Canvom možeš izrađivati vizuale za društvene mreže, dizajnirati letke, posjetnice, brošure, etikete… Čak možeš napraviti i jednostavnu web stranicu. Ova platforma nudi mnoštvo predložaka koji mogu izgledati profesionalno uz minimalne izmjene, a uz malo truda možeš stvoriti odlične jedinstvene vizuale. Ovdje čak možeš napraviti i svoj logo!

I za kraj – prednosti i nedostaci
Kao i svaki odabir u svijetu poduzetništva, i ovo ima svoje prednosti i nedostatke.
Pa počnimo s prednostima:
- Pristupačnost – svi ovi alati dostupni su u besplatnoj verziji ili uz minimalni trošak.
- Brzina i fleksibilnost – sve možeš napraviti kada i kako želiš, bez čekanja. U nekoliko klikova imaš osnovne vizuale, boje i fontove spremne za korištenje (ako nećeš komplicirati previše, naravno).
- Učiš nove vještine – kroz korištenje ovih alata možeš točnije definirati kako želiš da tvoj brend izgleda i na koji način želiš komunicirati sa svojim klijentima. Ovo će ti pomoći također kad jednog dana odlučiš angažirati profesionalnog dizajnera.
- Kontrola – tvoj brend je u tvojim rukama i možeš ga oblikovati prema svojim željama.
Nedostaci:
- Nestručnost – iako su ovo iznimno korisni alati, moraš znati da ti svejedno nedostaje ta stručnost da sagledaš širu sliku i povežeš sve elemente u jedinstven identitet. Zbog toga je na krajnjem rezultatu vidljiva ta nekoherentnost.
- Potrošeno vrijeme – iako su svi alati intuitivni i laki za koristiti, ipak ćeš potrošiti dosta vremena na istraživanje tih alata, učenje i testiranje kako bi došla do zadovoljavajućih rezultata.
- Nedostatak raznolikosti – mnogo ljudi koristi ove alate i predloške koje nude, pa tvoj brend može izgledati kao stotine drugih. Profesionalni dizajner prije svega radi analizu tržišta i konkurencije kako bi te istaknuo u masi.
- Tehnička ograničenja – besplatni alati nemaju mogućnost prilagodbe složenijih zahtjeva poput stvaranja profesionalnih logotipa, pripreme za tisak ili personaliziranih dizajnerskih rješenja.




Kada angažirati stručnjaka ili stručnjakinju?
Samostalno istraživanje i korištenje ovih alata su odlični za početak, ali za ozbiljniji iskorak u svijetu poduzetništva trebat ćeš pomoć stručnjaka (znat ćeš kada taj trenutak dođe, vjeruj mi). Profesionalni grafički dizajner će osigurati da tvoj brend bude autentičan, jedinstven i dosljedan.
Koliko je bitna dosljednost i što sve dobivaš kada angažiraš stručnjaka (mene, npr.) možeš pročitati u ovom blogu. Ako te pak zanimaju cijene usluga izrada logotipa i vizualnog identiteta – škicni moje usluge i pročitaj ovaj blog. Rado ću ti pomoći kada za to dođe vrijeme jer samo zajedno možemo do vrha!