º blog º

Zašto je vizualni identitet za brend bolja opcija od logotipa?

Kao poduzetnica sigurno znaš da je bitno ostaviti dobar dojam na svoje klijente. Prva stvar koju klijent susreće u radu s tobom si ti i tvoj brend. Ukoliko tvoj biznis nema prepoznatljivu, povjerljivu i koherentnu priču, vrlo je vjerojatno da će tvoji potencijalni klijenti odabrati nekoga čiji brend komunicira vjernost i konzistentnost. Jednostavno rečeno, ključ za uspjeh tvog biznisa je tvoj brend.

Kao grafička dizajnerica, često me poduzetnice pitaju: “Zašto logotip nije dovoljan?” Za žene poduzetnice koje grade svoj brend važno je razumjeti da logotip, iako ključan, predstavlja samo jedan detalj šire slike. Da vas pitam što vam pada prvo na pamet kad mislite o brendu Coca-Cola, jedna od vas bi rekla logo, druga crvena i bijela shema boja, treća bi spomenula njihove prepoznatljive staklene boce, četvrta bi se sjetila njihovih toplih obiteljskih božićnih reklama. Sve te stvari imaju jedno zajedničko – sve su one elementi brenda koji se zove Coca-Cola. I to je ono što mi nazivamo vizualnim identitetom.

Logotip je naslovna stranica, vizualni identitet je priča

Logotip je poput prvog koraka u brendiranju – to je vizualni simbol koji te identificira. No, za izgradnju trajne veze s publikom, potrebno nam je nešto više od samog simbola. Tu na scenu stupa vizualni identitet. On obuhvaća širi spektar elemenata poput boja, tipografije, uzoraka i dizajnerskih detalja koji zajedno stvaraju konzistentan i prepoznatljiv izgled.

Razmišljaj o tome kao o stvaranju priče – logotip je naslovna stranica, dok su ostali elementi poglavlja koja oživljavaju priču tvog brenda. Vizualni identitet dodaje dubinu i karakter tvom brendu, omogućujući da se povežeš s publikom na dubljoj razini. Dok logotip daje prvi dojam, vizualni identitet osigurava da tvoj brend ostane u sjećanju i da stvoriš snažnu emocionalnu vezu sa svojim klijentima.

Koji elementi čine vizualni identitet brenda?

Evo elemenata koji zajedno čine sliku koju nazivamo vizualnim identitetom:

  • Logo. To je najčešće prvi element koji ljudi vide u tvom brendu. Bitan je jer on najčešće diktira paletu boja, tipografiju i razradu ostalih grafičkih elemenata. Logo mora prikazivati osobnost tvog brenda i biti prepoznatljiv, pamtljiv, jednostavan i svevremenski.
  • Paleta boja. Vjerovala ili ne, paleta boja ima jako bitan utjecaj na to kako će te tvoji klijenti percipirati. Vezana je uz psihologiju boja, u kojoj određene boje mogu utjecati na ljudske emocije. Na primjer, crvena je boja snage i strasti i zato je često koriste u automobilskoj industriji. Ona također izaziva glad i zato je često korištena i u prehrambenoj industriji. Naravno, cijela paleta boja je ono što je bitno i što izaziva reakciju kod klijenata te čini brend prepoznatljivim i pamtljivim.
  • Tipografija. To je umjetnost kombiniranja slova i teksta kako bi bili vizualno privlačni čitatelju. To uključuje font, veličinu slova, prored, razmak između riječi i ostalo. Ukratko, radi se o cjelokupnom dizajnu slova. Tipografija također ima jak utjecaj na tvoj vizualni identitet. Na primjer, svaki tip slova ima drugačiju konotaciju. Sans-serif odašilje modernu, čistu vibru, skriptni font odiše otmjenošću i luksuznošću, a podebljani font u stilu grafita prikladan je za brendove koji žele ostaviti odvažniji dojam.
  • Slike. Osim što je bitno da slike odgovaraju osobnosti tvog brenda, također je važno uzeti u obzir i kvalitetu slika. Obavezno koristi dobro osvijetljene fotografije visoke razlučivosti i izbjegavaj korištenje stock fotografija što je više moguće.
  • Grafički elementi ili ilustracije. Ukoliko ne želiš koristiti fotografije, možeš koristiti grafičke elemente i ilustracije za vizualni identitet svog brenda kako bi se istaknula od konkurencije.
  • Dizajn web stranice. Tvoja web stranica je poput ureda u digitalnom svijetu. To je mjesto koje će klijenti posjećivati ukoliko će htjeti pobliže upoznati tebe, tvoju ponudu i stupiti s tobom u kontakt. Dobro dizajnirana i kohezivna web stranica ne povećava samo tvoju vjerodostojnost, već i poboljšava korisničko iskustvo.

Dosljednost stvara povjerenje

Kada klijenti ili kupci vide konzistentnost u tvom vizualnom identitetu, stvara se osjećaj povjerenja. Dosljednost se ne odnosi samo na fizičke elemente poput boja i fontova, već se proteže i na način na koji komuniciraš s publikom. Kroz dosljedan dizajn i ton komunikacije, gradiš prepoznatljivost i profesionalnost. Kada ljudi osjete ovu dosljednost, osjećaju se sigurnije i znaju što mogu očekivati od tvog brenda, što stvara čvrst temelj za uspješan odnos i dugoročnu povezanost.

SEO i prepoznatljivost

Osim što vizualni identitet doprinosi estetici i priči tvog brenda, on također igra ključnu ulogu u SEO optimizaciji. Razmišljaj o tome ovako: kad netko pretražuje na internetu, moguće je da neće pronaći tvoju web stranicu putem imena, već putem ključnih riječi koje su povezane s tvojim poslovanjem. Ako tvoj vizualni identitet dobro odražava prirodu tvog posla, povećava se vjerojatnost da će ljudi prepoznati i posjetiti tvoju stranicu.

U sljedećem dijelu ovog blog posta, istražit ćemo kako vizualni identitet utječe na emocije i doživljaj tvog brenda, te kako se on može prilagoditi različitim kanalima komunikacije.

Primjere mojih dizajna možeš pogledati u mom portfoliju, a usluge koje nudim možeš provjeriti ovdje! Radujem se što ću ti pomoći da svoj brend učiniš prepoznatljivijim i da se povežeš sa svojim idealnim klijentima!

Jesi li spremna
osvojiti
vrh uspjeha?

...jer oblaci dolaze i odlaze, planine ostaju!