º blog º

Kako otvoriti Google my Business profil u 2025.?

Zamisli ovo:

Imaš brend koji nudi savršeno ljetno iskustvo na Korčuli – pecanje poput lokalca s iskusnim lokalcem i ronjenje predivnim čistim Jadranom. I sada turist šeće po Korčuli, gleda u more i tipka u Google: fishing Korcula i odjednom tvoj profil iskače među prvima. Imaš fotke, imaš opis i hrpu pozitivnih recenzija… I dobivaš rezervaciju.

Google Business Profil ili Google Maps profil je ključan za lokalnu vidljivost, to je ono što ljudi vide prije nego što kliknu na tvoju web stranicu. Ako je prazan, nejasan ili ne postoji – klijenti idu dalje. Ako je jasan, pun informacija i pozitivnih recenzija – ostaju. I dolaze k tebi.

U Monte Creative Studiju stvarno ga volimo jer znamo da kad ga napraviš kako treba, to postaje alat koji ti donosi stvarne klijente, stvarne upite i stvaran promet.

Bek Korcula web dizajn

Naš Siniša, vlasnik ovog brenda, ima brod, pozna more bolje nego svoj džep i vodi autentične ribarske i ronilačke ture oko Korčule. Za njega sam dizajnirala i napravila web stranicu, ali nismo samo stali na tome, jer bez dobrog Google Maps profila, taj super SEO koji smo odradili na web-u ostaje nevidljiv onima koji samo žele brzo pronaći nešto na Google Maps-ima.


Sigurno te sada zanima kako otvoriti Google my Business profil i što moraš sve učiniti?

Evo konkretnog vodiča koji šaljem svojim klijentima, korak po korak, bez stručnih pojmova i frustracije:

1. Otvori svoj Google Business profil

  • Idi na google.com/business i klikni na gumb “Manage Now” (Upravljaj odmah).
  • Ako koristiš aplikaciju Google Maps, možeš dodati svoju tvrtku direktno putem opcije “Add your business” (Dodaj svoju tvrtku).

2. Dodaj ili potvrdi profil tvrtke

Ako tvoja tvrtka već postoji:

  • Pretraži ime svoje tvrtke u Google Maps ili u Google Business Profilu.
  • Klikni na “Claim this business” (Zatraži ovu tvrtku) ili “Manage now” (Upravljaj sada).
  • Slijedi korake za potvrdu identiteta (putem telefona, SMS-a, ili poštanske kartice).

Ako tvoja tvrtka ne postoji (na Googleu):

  • Klikni na “Create profile” (Kreiraj profil).
  • Unesi osnovne podatke o svojoj tvrtki: naziv, kategoriju (npr. restoran, trgovina), adresu, kontakt podatke (telefon, web stranica), radno vrijeme, profilnu sliku (svoj logotip).

3. Verificiraj profil

Google će tražiti da potvrdiš da je to stvarno tvoj biznis.
Nekad traže slanje poštanske kartice s kodom, SMS ili video potvrdu.

(Hint: sad sve više traže snimku – Google želi vidjeti da stvarno postojiš. Prati upute i snimi kratki video: vrata, interijer, proizvodi/usluge.)

Završi proces verifikacije unosom koda koji si primila.

4. Optimiziraj profil (tu SEO dolazi u igru!)

  • Dodaj Business name (Naziv poslovanja)
  • Dodaj Business Category (Kategoriju) i po potrebi dodatne sekundarne kategorije.
  • Dodaj lokaciju. Ako nemaš fizičku poslovnicu, možeš staviti “serves customers at their location” i upisati mjesto kao područje djelovanja. Ako imaš određene točke na kojima djeluješ ili radiš možeš ih navesti u opisu.
  • Dodaj radno vrijeme. Npr. Mon-Sun: 8:00-12:00 ili “by appointment” ako radiš po dogovoru.
  • Dodaj svoje kontakt podatke (telefon, e-mail adresu i svoju web stranicu).

Primjer iz profila našeg klijenta BEK – Korčula Fishing & Snorkeling Tours:

Optimiziraj opis svog biznisa:

Experience the sea like a local with Bek – Korčula Fishing & Snorkeling.
We offer authentic fishing and snorkeling tours around the island of Korčula, Croatia…
Small groups, clear water, flexible pick-up points, and unforgettable moments.

Korištene su ključne riječi koje ljudi pretražuju na Googleu:
Korčula fishing tour, snorkeling Korčula, local guide, itd.

6. Dodaj FOTKE! (Jako važno!)

Google voli aktivne profile, i još više voli kad dodaješ slike.
Ubaci:

  • slike ponude, tima, lokacije, proizvoda,
  • slike “u akciji” (na brodu, u ateljeu, u salonu…),
  • i redovno ih ažuriraj.

Bek redovno dodaje slike gostiju, broda, ulova i podmorja i sve to diže profil u rezultatima.

7. Recenzije – traži ih, njeguj ih, odgovaraj na njih

Ljudi vjeruju ljudima.
Pitaj zadovoljne klijente da napišu recenziju. Ostavi im nježan podsjetnik, tipa:

If you enjoyed the trip, we’d love if you left us a quick review on Google – it really helps us reach more travelers!

8. Odgovori na najčešća pitanja (FAQ)

Dodaj neka česta pitanja koja bi tvoji klijenti mogli imati i napiši odgovore u sekciji “Questions & Answers” na profilu.

Što smo još radile za BEK – Korčula Fishing & Snorkeling Tours?

Za obiteljsku tvrtku BEK, cilj je bio jasan: biti među prvim izborima kad netko upiše fishing Korčula, snorkeling Korčula ili things to do in Korčula. Da bi se to dogodilo, krenule smo redom:

Prvo smo ušle u cipele turista. Doslovno. Što oni traže? Kako razmišljaju? Kako pretražuju?
Detaljno smo istražile konkurenciju, potražnju i sezonalnost, te napravile listu ključnih riječi koje privlače promet.

Zatim smo sve naučeno pretočile u sadržaj web stranice: optimizirale smo meta naslove i opise (one što se prikazuju na Googleu), postavile jasnu strukturu naslova i navigacije, optimizirale slike, dodale alt atribute i pazile da sve ima smisla i korisniku i pretraživaču. Web stranica je brza, pregledna i ugodna oku – što je Googleu također jako važno.

No nije dovoljno imati “lijep” tekst. On mora odgovarati na stvarna pitanja korisnika. Zato smo stvorile sadržaj koji ističe prednosti ture (lokalni vodič, manje grupe, oprema uključena) i odgovara na pitanja koja bi potencijalne klijente mogla zanimati.

Nakon svega, klijent je dobio SEO izvještaj u tablici s ključnim informacijama o vidljivosti, ključnim riječima, backlinkovima i konkurenciji, te pisane preporuke što dalje raditi, kako graditi autoritet i povećati promet. Tako klijent zna gdje je sada i kamo dalje može ići.

kako otvoriti google my business profil

Kad te netko traži na internetu, on želi brzo, jasno i jednostavno znati tko si, što nudiš i kako doći do tebe. Zato su SEO i Google Business profil toliko važni – zajedno ti pomažu da budeš vidljiva i vjerodostojna onima koji te trebaju.

SEO radi u pozadini i pomaže tvojoj web stranici da se pojavi u pravom trenutku. Google Business profil pokazuje tvoju lokaciju, slike, recenzije, sve osnovne informacije… i često je prvi dojam koji ostavljaš online.

Zajedno čine jako moćnu kombinaciju, osobito za lokalne biznise, sezonske usluge i sve koji žele biti korak ispred kad netko u Google upiše ono što ti radiš.

Ako i ti želiš web koji je strateški osmišljen, optimiziran za pretraživače i povezan s tvojim Google profilom, javi mi se.
Zajedno možemo izgraditi online prisutnost koja te autentično predstavlja i dovodi prave ljude na prava mjesta, a tebe vodi do vrha.

Jesi li spremna osvojiti vrh uspjeha?

S jasnim brendom i još jasnijom strategijomni vrh ti nije granica.