º blog º

Zašto tvoj brend treba više od jedne varijante logotipa?

Ako si ikada pomislila da je jedna grafička varijanta logotipa sve što ti treba za tvoj biznis, vrijeme je da promijeniš mišljenje. Jedna varijanta logotipa u velikoj većini slučajeva nije dovoljna za profesionalnu upotrebu, a ako ti dizajner isporuči samo jednu, vjerojatno nema dovoljno iskustva i nije svjestan kompleksnosti stvaranja vizualnog identiteta koji može zadovoljiti sve potrebe tvog brenda.

Profesionalni dizajn logotipa uključuje stvaranje cijelog paketa varijanti, formata i datoteka koje su dizajnirane da savršeno izgledaju na svakom mediju, bilo to online ili offline. U ovom članku objasnit ću ti što sve uključuje profesionalni paket logotipa i zašto je to jedna od najbitnijih investicija za svaki brend koji želi doći do vrha.


Što su varijante logotipa i zašto su potrebne?

Zamisli logotip svog brenda na raznim mjestima – u zaglavlju tvoje web stranice, kao profilnu sliku na Instagramu, na naljepnici tvog proizvoda, u službenom email potpisu, na promotivnom letku. Jesi? Vjerojatno sada vidiš da svaka od ovih aplikacija zahtijeva logotip različitih dimenzija, boja ili kompozicije. Horizontalni logotip koji savršeno funkcionira u zaglavlju web stranice neće se uklopiti u okrugli okvir Instagram profila, a puni logotip s nazivom i sloganom može biti nečitljiv u malim dimenzijama poput favikona (male ikone u pregledniku).

Možda se pitaš koliko varijanti logotipa je potrebno. Odgovor ovisi o kompleksnosti logotipa i potrebama tvog brenda. Iz tog razloga ti i ja definiramo tvoje planove i ciljeve kako bismo točno znale na kojim ćeš sve medijima koristiti svoj logotip.

Svaka varijanta ima svoju specifičnu svrhu i osigurava da logotip bude upotrebljiv u različitim okruženjima. To je jedan od razloga zašto profesionalni dizajn logotipa zahtijeva toliko vremena i zašto je cijena često viša nego što se očekuje.


Koje varijante logotipa treba većina ozbiljnih biznisa?

  • Horizontalni logotip ili primarni logo je glavna identifikacijska oznaka brenda. Temelj je svih ostalih varijanti logotipa. Ovaj logo najčešće sadrži sve elemente brenda – puno ime i slogan. Koristi se na materijalima poput podsjetnica, web stranici i promotivnim materijalima. Izrađuje se u punoj boji, u crnoj boji (za jednobojni tisak) i u negativu (svijetli logotip na tamnoj podlozi).
  • Vertikalni logotip ili sekundarni logo je alternativni logo. U njemu su sadržani gotovo svi elementi primarnog logotipa. Idealan je za korištenje na profilnim slikama, na vizualima za društvene mreže, u email potpisu i svim aplikacijama kvadratnog oblika. Također se izrađuje u punoj boji, crnoj boji i u negativu.
  • Tipografski logo je minimalistička verzija logotipa koja uključuje samo naziv brenda, bez znaka. Primjenjuje se na dokumentima, naslovima i materijalima koji zahtijevaju minimalistički dizajn. Dizajnira se u punoj boji i negativu.
  • Podznak (Submark) je pojednostavljena verzija logotipa koja često uključuje inicijale ili simbol brenda u kružnom obliku. Koristi se na naljepnicama, vodenim žigovima i sitnim grafičkim elementima.
  • Znak (Ikona) je samostalni grafički simbol koji predstavlja tvoj brend. Koristi se za ikone na društvenim mrežama i promotivnim materijalima.
  • Favikon je malena verzija logotipa (najčešće simbol ili inicijali) prilagođena za prikaz u preglednicima.


Čemu služe svi ti razni formati i sustavi boja?

Svaka varijanta logotipa dolazi u više datotečnih formata i sustava boja kako bi bila prilagođena za različite medije.

Tvoji logotip može doći u više formata datoteka i to u vektorskim formatima (npr. EPS, PDF, SVG), koji služe za tisak, i rasterskim formatima (npr. PNG s prozirnom pozadinom, JPEG), za digitalne medije. Različiti sustavi boja također su prilagođeni medijima na kojima se koriste. Tako je RGB prilagođen za zaslone, a CMYK za tisak jer osigurava točne boje u tiskanim medijima. Pantone sustav osigurava dosljedno podudaranje boja i skuplji je od klasičnog CMYK sustava.


Zašto je to sve važno?

Znam da često balansiraš brojnim zadacima – od vođenja poslovanja do kreiranja sadržaja na društvenim mrežama. Paket logotipa ti omogućuje da:

  • Štediš vrijeme: Imaš sve što ti treba za svaku aplikaciju bez dodatnog traženja ili prilagodbe.
  • Tvoj brend izgleda profesionalno: Bez obzira gdje se tvoj logotip pojavljuje, on je konzistentan i prepoznatljiv.
  • Izbjegavaš tehničke poteškoće: Ne moraš brinuti o formatima, dimenzijama ili sustavima boja – sve je već pripremljeno.
  • Gradiš snažan vizualni identitet: Tvoj brend je dosljedno predstavljen na svim platformama, što povećava povjerenje tvojih klijenata.

Svaki projekt dizajna logotipa započinje analizom tržišta, klijenata i tvoje konkurencije. Slijedeći korak je razrada logotipa te priprema svih potrebnih verzija i formata. Na kraju tog procesa, osim logotipa, dobivaš knjigu standarda. To je PDF dokument koji okuplja pravila i smjernice o tome kako će se tvoj biznis vizualno predstavljati na različitim medijima i na koji način ćeš uspješno koristiti sve te varijante logotipa.

Profesionalni paket logotipa nije luksuz – on je nužan za brend koji želi biti prepoznat i zapamćen. Investiraj u dizajn koji će podržavati tvoj brend u svakoj prilici, jer zaslužuješ doći do vrha, a ja ću ti u tome pomoći.

Jesi li spremna
osvojiti
vrh uspjeha?

...jer oblaci dolaze i odlaze, planine ostaju!