7 savjeta jedne bold grafičke i web dizajnerice (mene, naravno)
Rekla bih za sebe da sam osoba koja se ne boji visine – u fizičkom, ali i metaforičkom smislu. Odbijala sam biti strpana u ladice koje mi je okolina nametala i zbog toga sam pronašla u sebi tu ludu hrabrost da ignoriram sve komentare i krenem na svoj jedinstveni put. Nisam uvijek znala kuda idem, ali sam uvijek znala kamo želim stići – oduvijek. Sada bih voljela tebi pomoći steći hrabrost da napraviš isto. Ako se pitaš kako pokrenuti vlastiti posao i što sve moraš napraviti da to bude najbolja odluka koju si donijela u životu, donosim ti nekoliko iskrenih savjeta.
1. Educiraj se, stekni znanja i vještine
Svoj kreativnu priču započela sam već u vrtiću, a pratila me sve do fakulteta, tako da danas s ponosom mogu reći da sam diplomirana povjesničarka umjetnosti. Naravno tu priča nije stala, već se u nju uplela i ljubav prema tehnologiji i dizajnu. Krenula sam dublje istraživati različite aspekte grafičkog dizajna, usavršavati se, ulagati u svoje vještine polaženjem raznih tečaja, radionica i (najbitnije) samostalno istraživati. Tako je nastao moj grafički i web dizajn studio u kojem radim već 3 pune godine. Uživam u svojoj ulozi koja je nastala kao jedna divna sinergija svega što sam proživjela i naučila u životu. Obožavam svoj posao, studio i divne ljude koje upoznajem na svom putu, ali nije odmah sve bilo lako. Bio je to težak uspon, ali na svu sreću, volim se penjati.
2. Stekni iskustvo i bazu
Nakon gotovo 2 godine iskustva na poziciji grafičkog UX i UI dizajnera u agenciji u kojoj sam radila na razvoju aplikacije za djecu s posebnim potrebama (Kokolingo, E-glas), znala sam da je vrijeme da svoje znanje i kreativnost usmjerim prema svom brendu u kojem će moje izražavanje biti slobodnije i usmjeren različitim klijentima iz domene uslužnih djelatnosti. Odlučila sam se za taj korak kako bih mogla pomoći malim i srednjim poduzetnicima u njihovom rastu.
3. Napravi istraživanje i pronađi svoje mjesto pod suncem
Nakon temeljite analize tržišta, shvatila sam da su upravo žene poduzetnice te kojima ja mogu pružiti najkvalitetnije usluge. Naravno, s radom i iskustvom sve sam bolje definirala u kojem smjeru želim ići i s kakvim klijenticama želim surađivati. Danas sam okružena s idealnim klijenticama koje su mi najveći vjetar u leđa u mom poslovanju i razvoju (kao što sam i ja njima). To ne mora značiti da se s vremenom trenutna slika idealne klijentice neće mijenjati – brend je živ, kao i njegov vlasnik – raste i preoblikuje se.
4. Suoči se sa svojim strahovima
Prije pokretanja svoj biznisa morala sam se suočiti s brojnim izazovima i strahovima. Dva su bila najveća – strah zbog financijske neizvjesnosti i strah od neuspjeha. Što je pobijedilo te strahove? Želja za kreativnim izražavanjem i želja da pomognem drugima i želja da pokušam. Naravno, ne možeš sve samo ostaviti na željama i strasti. Osmislila sam strategiju i plan, prijavila sam se na poticaje za samozapošljavanje, i osigurala na neki način te početne mjesece, ali ipak se na kraju moraš suočiti sa strahovima i riskirati.
5. Poveži se sa svojom publikom
Od prvog dana sam počela graditi svoju prisutnost na Instagramu i na ovoj web domeni. Kroz iskrene priče o svom putu, dizajnu i osobnim interesima (kao što su planinarenje i ljubav prema psima – posebice mojoj najboljoj pasistentici Latri) povezala sam se sa svojom publikom na dublji, osobniji način. Svakodnevno se iz gušta javljam putem storija i donosim detalje iz svog studija. To mi svakodnevno unosi u rad veselje zbog iskrenih i podržavajućih komentara moje drage publike.
6. Prigrli svoje idealne klijentice
Kada tek kreneš s radom, sigurno ćeš pomisliti da je svaki klijent idealan jer donosi financijsku stabilnost. No, s vremenom shvatiš da nisu svi klijenti dobri za tebe i tvoj brend. Važno je prepoznati ljude čije vizije dijeliš i s kojima voliš raditi. Idealni klijenti nisu oni koji će platiti cijenu tvoje usluge ili proizvoda, već oni koji poštuju tvoju kreativnost, vjeruju u tvoje ideje i podržavaju te, baš kao što i ti podržavaš njih. Iako u početku može biti teško odbiti klijente, imaj na umu da ti to donosi uspjeh i zadovoljstvo na dulje staze jer radiš s ljudima koji zaista cijene to što im pružaš.
7. Prihvati izazove i nemoj se bojati naučiti nešto novo
Svaki novi projekt donosi novu priliku za osobni i profesionalni rast. Svaki projekt nosi nove izazove, nove ideje i priliku da učim i razvijam se kao grafički i web dizajner. Kroz svaki projekt stječem nova iskustva, usavršavam svoje vještine i gradim samopouzdanje. Rad na različitim projektima omogućuje mi da istražujem različite stilove dizajna, tehnike i pristupe, što potiče i brusi moju sposobnost donošenja rješenja. Svaki novi projekt me izaziva da se prilagodim novim zahtjevima i situacijama. Sve te izazove rado prihvaćam, jer kao što sam već rekla – ne bojim se visina. Nemoj se ni ti. Nije tako strašno!
Pokretanje svoj vlastitog posla zahtjeva hrabrost, predanost i vjeru u vlastite mogućnosti. Svaki dan je ispunjen izazovima, ali i nevjerojatnim poznanstvima, iskustvima i srećom. Sretno do vrha!