º blog º

Kako pokrenuti vlastiti posao?

7 savjeta jedne bold grafičke i web dizajnerice (mene, naravno)

Rekla bih za sebe da sam osoba koja se ne boji visine – u fizičkom, ali i metaforičkom smislu. Odbijala sam biti strpana u ladice koje mi je okolina nametala i zbog toga sam pronašla u sebi tu ludu hrabrost da ignoriram sve komentare i krenem na svoj jedinstveni put. Nisam uvijek znala kuda idem, ali sam uvijek znala kamo želim stići – oduvijek. Sada bih voljela tebi pomoći steći hrabrost da napraviš isto. Ako se pitaš kako pokrenuti vlastiti posao i što sve moraš napraviti da to bude najbolja odluka koju si donijela u životu, donosim ti nekoliko iskrenih savjeta.

1. Educiraj se, stekni znanja i vještine

Svoj kreativnu priču započela sam već u vrtiću, a pratila me sve do fakulteta, tako da danas s ponosom mogu reći da sam diplomirana povjesničarka umjetnosti. Naravno tu priča nije stala, već se u nju uplela i ljubav prema tehnologiji i dizajnu. Krenula sam dublje istraživati različite aspekte grafičkog dizajna, usavršavati se, ulagati u svoje vještine polaženjem raznih tečaja, radionica i (najbitnije) samostalno istraživati. Tako je nastao moj grafički i web dizajn studio u kojem radim već 3 pune godine. Uživam u svojoj ulozi koja je nastala kao jedna divna sinergija svega što sam proživjela i naučila u životu. Obožavam svoj posao, studio i divne ljude koje upoznajem na svom putu, ali nije odmah sve bilo lako. Bio je to težak uspon, ali na svu sreću, volim se penjati.

Anamarija Žic grafički dizajn

2. Stekni iskustvo i bazu

Nakon gotovo 2 godine iskustva na poziciji grafičkog UX i UI dizajnera u agenciji u kojoj sam radila na razvoju aplikacije za djecu s posebnim potrebama (Kokolingo, E-glas), znala sam da je vrijeme da svoje znanje i kreativnost usmjerim prema svom brendu u kojem će moje izražavanje biti slobodnije i usmjeren različitim klijentima iz domene uslužnih djelatnosti. Odlučila sam se za taj korak kako bih mogla pomoći malim i srednjim poduzetnicima u njihovom rastu.

3. Napravi istraživanje i pronađi svoje mjesto pod suncem

Nakon temeljite analize tržišta, shvatila sam da su upravo žene poduzetnice te kojima ja mogu pružiti najkvalitetnije usluge. Naravno, s radom i iskustvom sve sam bolje definirala u kojem smjeru želim ići i s kakvim klijenticama želim surađivati. Danas sam okružena s idealnim klijenticama koje su mi najveći vjetar u leđa u mom poslovanju i razvoju (kao što sam i ja njima). To ne mora značiti da se s vremenom trenutna slika idealne klijentice neće mijenjati – brend je živ, kao i njegov vlasnik – raste i preoblikuje se.

monte

4. Suoči se sa svojim strahovima

Prije pokretanja svoj biznisa morala sam se suočiti s brojnim izazovima i strahovima. Dva su bila najveća – strah zbog financijske neizvjesnosti i strah od neuspjeha. Što je pobijedilo te strahove? Želja za kreativnim izražavanjem i želja da pomognem drugima i želja da pokušam. Naravno, ne možeš sve samo ostaviti na željama i strasti. Osmislila sam strategiju i plan, prijavila sam se na poticaje za samozapošljavanje, i osigurala na neki način te početne mjesece, ali ipak se na kraju moraš suočiti sa strahovima i riskirati.

5. Poveži se sa svojom publikom

Od prvog dana sam počela graditi svoju prisutnost na Instagramu i na ovoj web domeni. Kroz iskrene priče o svom putu, dizajnu i osobnim interesima (kao što su planinarenje i ljubav prema psima – posebice mojoj najboljoj pasistentici Latri) povezala sam se sa svojom publikom na dublji, osobniji način. Svakodnevno se iz gušta javljam putem storija i donosim detalje iz svog studija. To mi svakodnevno unosi u rad veselje zbog iskrenih i podržavajućih komentara moje drage publike.

6. Prigrli svoje idealne klijentice

Kada tek kreneš s radom, sigurno ćeš pomisliti da je svaki klijent idealan jer donosi financijsku stabilnost. No, s vremenom shvatiš da nisu svi klijenti dobri za tebe i tvoj brend. Važno je prepoznati ljude čije vizije dijeliš i s kojima voliš raditi. Idealni klijenti nisu oni koji će platiti cijenu tvoje usluge ili proizvoda, već oni koji poštuju tvoju kreativnost, vjeruju u tvoje ideje i podržavaju te, baš kao što i ti podržavaš njih. Iako u početku može biti teško odbiti klijente, imaj na umu da ti to donosi uspjeh i zadovoljstvo na dulje staze jer radiš s ljudima koji zaista cijene to što im pružaš.

7. Prihvati izazove i nemoj se bojati naučiti nešto novo

Svaki novi projekt donosi novu priliku za osobni i profesionalni rast. Svaki projekt nosi nove izazove, nove ideje i priliku da učim i razvijam se kao grafički i web dizajner. Kroz svaki projekt stječem nova iskustva, usavršavam svoje vještine i gradim samopouzdanje. Rad na različitim projektima omogućuje mi da istražujem različite stilove dizajna, tehnike i pristupe, što potiče i brusi moju sposobnost donošenja rješenja. Svaki novi projekt me izaziva da se prilagodim novim zahtjevima i situacijama. Sve te izazove rado prihvaćam, jer kao što sam već rekla – ne bojim se visina. Nemoj se ni ti. Nije tako strašno!

monte creative studio

Pokretanje svoj vlastitog posla zahtjeva hrabrost, predanost i vjeru u vlastite mogućnosti. Svaki dan je ispunjen izazovima, ali i nevjerojatnim poznanstvima, iskustvima i srećom. Sretno do vrha!

Jesi li spremna
osvojiti
vrh uspjeha?

...jer oblaci dolaze i odlaze, planine ostaju!